Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mindenféle

Napjaimról alcim Mindenféle

Napjaimról alcim Mindenféle

Az Életről , úgy általában .

2017. február 17. - Józsefné Lancz

  Budapest , 2017 . február 17 .

Kicsit furcsa a cím . Az élet maga adja a címet , hogy írjunk róla . Írjunk ,mert az életben történik a legtöbb olyan , hogy papírra kívánkozik . Általában és velünk is . Meg tervezzük az életünket , szép és jóval teletűzdelve .Mi történik ?Amivel tűzdeltük , Az rossz anyagnak bizonyul , szép sorban kiesnek A szépen eltervezett életünk , darabjaira hullik szét . Nem tudom , hogy a tűzdelő anyagunk selejtes e ? vagy a tervünk olyan rossz . Hogy azt semmi jó minőségű anyag , össze tartani nem tudja Valami mindig közbe jön .Vagy mi terveztünk, vagy kiviteleztünk rosszul Így az életünk vonata eleve rossz  sínpárra kanyarodik . a tervezettől nagyon eltérő irányba halad . Konkrétumot nem akarok írni . .........pedig tudnák . Őszinte leszek . így utólag semmin nem változtatna semmit Okulunk belőle  A .Következőben jobb tervet készítünk . Már ha lesz hozzá kedvünk . Én nagyon hajlamos vagyok rá ,hogy ha valamit elrontottam .és úgy elrontottam , hogy helyre hozhatatlan . Nem tervezek , a sorsra bízom .Van egy nagyon találó közmondás . Ember tervez isten végez . "Rá bízom a tervezést . Lám az én születésemet is megtervezte . íme itt vagyok . Pesszimista gondolatom  van . Ki a fene kérte meg rá . Én nem . az biztos . Teljesen kivihetetlen volt az . hogy én megkérjem a tervezésemre . így csak botladozva járom az életem útját .Szeretném simán járni , nem botladozva , de még abban sem szólhatok bele . Minden a sors kezében van . Majd elvégzi helyettünk .Az út is rögös én  biztos vagyok benn hogy  nem fogja  egy  megfelelő eszközzel . simára gyalulni . Nem . nem bizony nem fogja az életem rögös útját , ki simítani . Járjam ahogy tudom . A sors nem szokott olyan jó szívű lenni . Ha jószívű lenne , nem lenne ilyen sok kisiklott élet .

RADNÓTI MIKLÓS: LEVÉL A HITVESHEZ A mélyben néma, hallgató világok, üvölt a csönd fülemben s felkiáltok, de nem felelhet senki rá a távol, a háborúba ájult Szerbiából s te messze vagy. Hangod befonja álmom, s szivemben nappal ujra megtalálom, hát hallgatok, míg zsong körém felállván sok hűvös érintésü büszke páfrány. Mikor láthatlak ujra, nem tudom már, ki biztos voltál, súlyos, mint a zsoltár, s szép mint a fény és oly szép mint az árnyék, s kihez vakon, némán is eltalálnék, most bujdokolsz a tájban és szememre belülről lebbensz, így vetít az elme; valóság voltál, álom lettél ujra, kamaszkorom kútjába visszahullva féltékenyen vallatlak, hogy szeretsz-e? s hogy ifjuságom csúcsán, majdan, egyszer, a hitvesem leszel, – remélem ujra s az éber lét útjára visszahullva tudom, hogy az vagy. Hitvesem s barátom, – csak messze vagy! Túl három vad határon. S már őszül is. Az ősz is ittfelejt még? A csókjainkról élesebb az emlék; csodákban hittem s napjuk elfeledtem, bombázórajok húznak el felettem; szemed kékjét csodáltam épp az égen, de elborult s a bombák fönt a gépben zuhanni vágytak. Ellenükre élek, – s fogoly vagyok. Mindent, amit remélek fölmértem s mégis eltalálok hozzád; megjártam érted én a lélek hosszát, s országok útjait; bíbor parázson, ha kell, zuhanó lángok közt varázslom majd át magam, de mégis visszatérek; ha kell, szívós leszek, mint fán a kéreg, s a folytonos veszélyben, bajban élő vad férfiak fegyvert s hatalmat érő nyugalma nyugtat s mint egy hűvös hullám: a 2 x 2 józansága hull rám. (Lager Heidenau, Žagubica fölött a hegyekben, 1944. augusztus-szeptember)

A Cultura Magazin cikke csak engedéllyel másolható.agy

.

A bejegyzés trackback címe:

https://napjaimrolbudapesten.blog.hu/api/trackback/id/tr4012268256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása