Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mindenféle

Napjaimról alcim Mindenféle

Napjaimról alcim Mindenféle

Így Ünnepek elött .

2016. december 06. - Józsefné Lancz

  Budapest . 2016. December . 6.

Az év utolsó hónapjában vagyunk .  Ma  ,megjött a Mikulás . Ennek a gyerekek örülnek igazán . Javítok !!! Meg a Miklósok .A gyerekek izgalommal  ébredtek ma reggel .Siettek az ablakhoz , vajon a szépen ki pucolt cipőben lesz e valami ???? / Az én időmben így volt   / Ez az idő lejárt , ma már ez a szokás elvesztette a varázsát . Gondoltam is rá reggel , amikor is az ablak fele sántikáltam . Ez a szokás már meg szűnt teljesen ???? vagy még némelyik gyerek titokban várja . Csak titokban , hogy ki ne nevessék . .Azt még nem tisztáztam , hogy én nem tettem ki a cipőm , csak kíváncsi voltam , vajon milyen idő van . Ma már a gyerekek a Mikulásnak nem örülnek . Esetleg a tányér mellé csempészett csokinak . Nem tudom , de elő fordulhat az apraja között ,hogy titokba  várja . Azért titokban , ne hogy már ki nevessék a nagyobbak . Azért a Miklósokkal kapcsolatban  , nem vagyok  ilyen ború látó . Az optimistábbak anyjukomtól valami jó  kis  itókát remél . Az  biztos , hogy a hagyomány tisztelők / ne  somolyogjunk , mert még vannak  / ,ha képletesen is , de várták a Mikulást . Ezzel veszi kezdetét az év végi ünneplések , szokások . ! Még akad olyan hely ahol esetleg a Luca napi szokás is él még . Az Adventi Vasárnapok is élnek , még . Igaz ,hogy olyan formában , hogy bronz , ezüst , és arany Vasárnapok . A karácsonyt megelőző nagy  bevásárlások . Az első vasárnapok a szemre vételezések . Az utolsó az arany , akkor van a hajrá . Olyan is van , na vegyünk már valamit . Essünk túl rajt . Jöjjön már maga az eszem iszom . . István és János nap . A végén ami a sort zárja a Szilveszter . Akkor van a hajrá . Az évet is illik elbúcsúztatni . Új Év  napján pedig az előzőeket kipihenni .    És  a nagy GYOMOR RONTÁSOKAT  ,koplalással gyógyítani .

A bejegyzés trackback címe:

https://napjaimrolbudapesten.blog.hu/api/trackback/id/tr712027351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsefné Lancz 2016.12.06. 13:32:12

Így az ünnep sor ami az évet zárja , előtt .Akartam írni , arról ,hogy ez az év végi ünnep sorozat milyen sokat veszített az értékéből . Túl érdektelenek lettek . Mintha kötelességből ,lennének megtartva . Vagy esetleg a gyerekek örömére . A szeretet hiányát érzem benn . Valamikor régen , valóban a szeretetről szólt . Most ???? az másodlagos kérdés csak . Napjainkban az ajándékozásról szól . Mit kapok vajon ???? Jaj istenem mit is vegyek ??? Csak ezen legyek már túl . Valami hasonló fordul meg az emberek fejében . Tisztelet a kivételnek .. Sorolhatnám a szólásokat A kivétel mindig erősíti a szabályt , sorolhatnám tovább . Ettől még nem jönne vissza az ünnep varázsa . Igen is van varázsa . A népi hagyományokat ápolni kellene , hogy fenn maradjanak , úgy ahogy a régieket meg őriztük . Amire én is emlékszem a szüleim , Nagyszüleim elmondása alapján . Vasárnap éppen erről beszéltünk ebéd közben ./ Persze a fő mesélő én voltam . / A lányom jegyezte meg , mit meséltek majd Ti el a gyerekeiteknek . ???? Látjátok a Mama milyen sok mindenre emlékszik a gyerekkorából . Pedig de régen voltam gyerek . a háború előtt születtem .Még a háború kitörésére is emlékszem . 1939. ben , hogy az édesapám ,könnyes szemmel mondta . Gyerekek ezt a napot soha ne felejtsétek el . Csúnya idők jönnek .

Józsefné Lancz 2016.12.24. 05:20:25

Csak pá szó .Amit mondanék .Amiről beszélni akartam .azt elmontam .Egy emberöltő tellett el a attól az ídőtő amit a blogban le írtam .A gyerekoromban történtekrőlA jelen tőrténetről egy 50 .60 .év múlva tudnak majd a
A mostani fiatalok írni .Bele merűlve a nosztalgiába . Mer ugyan csak bele tudok én merűlni a rég múltba .Talán jobban megmarad az emlékeimben , mint amit tegnap reggeliztem. .Nagyon szeretem a múltat .Arról beszélni .Nem úgy feddőleg " bezzeg az én időmben. " nem .Csak jó vissza gondolni rá .

Józsefné Lancz 2017.04.06. 14:24:26

Ahogy nézem nincs mihez hozzá szólni . Inkább , hozzá tenni .Az év végi ünnepekről volt szó .Jó téma lehetne többet is beszélni róla . Már majdnem 4 . hónapja volt . Felejtek , és annyi más történt azóta .Nálunk a Karácsonyi Ünnepek . mindig nagyon szépek . A lányom jobb szavat nem találok rá , meg koreografálja . Fiuknak maradhat a farmer , de a fehér ing kötelező . a lányoknál már nagyobb a követelmény . A szoknya is és a köröm cipő is . Az ünnepet :fa díszítés apró ajándékok elkészítését . Meg előzi a Torta és a pezsgő . születésnapokat is ünneplünk .Ebből egy 24. én van . Utána van az igazi karácsonyi hangulatos fa díszítés , Karácsonyi zenével . Sajnos az ideit az én betegség sorozatom , megzavarta . ,de így is szép volt . Mindenki itthon volt . Az égő füzérek hangulatossá teszik . Egy össze vágott videó szól a háttérben halkan . Arról már írtam , hogy az ünnepet nem a szeretet , inkább az ajándékozás jellemzi . Azt hozzák előtérben . Nem vagyok vallásos , de a karácsony az más ,Igaz volt e a legenda ami hozzá fűződik ??? Nem tudom , de nagyon szép és a hagyományoknak ilyenkor az ember örül , és kicsit misztikus és az még szebbé teszi . Ezekre a misztikumokra , még nagyon is emlékszem , hisz az én időmben minden nap tanítottak hittant és azon kötelező volt részt venni . Sőt a tanítást isten tisztelet előzte meg . a bibliai rész az különösen nagyon megmaradt bennem . Pedig majd 70 . éve volt . Vissza vissza emlékezem ezekre az időkre . Az iskolai időkre , a gyerek koromra . Szinte úgy elábrándozok rajt . Semmi bajom a fiatalokkal , de nekik ez az idő ez a mai fiatalság életéből ki maradt mert más . Nem is volna jó , ha olyan egyszerű , vagy primitív lenne mint a miék volt Előre kell lépni .nem szabad leragadni egy régi elavult kornál . Készülök egy blogot a fiatalságról írni . Na nem elmarasztaló hangon , hanem a nehézségeikről . amiben élnek .
süti beállítások módosítása